Kurulduğu günden beri turuncu renk tercihiyle dikkat çeken ve birçok motosikletinde bu rengi kullanan KTM (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen), Avusturyalı mühendis Hans Trunkenpolz tarafından 1934 yılında bir demir işleme atölyesinde hayata geçirildi. Metal gövdeler üretimine başlayan KTM, ilk motosikletini 1954 yılında üretti ve zamanla mopedlerden off-road ve enduro motosikletlere geçiş yaptı.
90’LAR ŞİRKET İÇİN ZORLU GEÇTİ
Şirket dünya çapında büyük bir hayran kitlesine sahip olmasına rağmen, 1992 yılında iflas etti ve üç ayrı şirkete bölündü. KTM Sportmotorcycles sadece motosiklet üretimine, KTM Fahrrad bisiklet üretimine, KTM Kühler ise otomotiv radyatörlerine odaklandı.
POLARİS İLE BAĞLARI KOPARILDI
2005 yılında Kanadalı ATV üreticisi Polaris ile ortaklık kararı alan KTM, Polaris’in motorlarını kullanmaya devam ederek Kuzey Amerika pazarına girmeyi hedeflemişti. Ancak iki yıl sonra ortaklıkları sona erdi ve KTM, ATV üretiminde Polaris’in motorlarını kullanmayı sürdürdü.
HİNDİSTANLI ÜRETİCİ İLE YENİ BİR YOLCULUK
2007 yılında Polaris ile yollarını ayıran KTM, aynı yıl Hindistanlı motosiklet üreticisi Bajaj ile anlaşma sağladı. Bajaj, KTM’in hisselerinin bir kısmını satın alarak işbirliği yapmaya başladı ve Hindistan ile Güneydoğu Asya pazarında KTM motosikletlerini pazarlamaya başladı. Bu işbirliği ile Bajaj, KTM için su soğutmalı 250 cc’nin altındaki motosikletler için destek sağlarken, KTM de Bajaj’a yardım etti.
PANDEMİ DÖNEMİNDE ZORLU SÜREÇ
Geçtiğimiz pandemi döneminde KTM’in zorluklarla karşılaştığı söylentiler arasındaydı. Şirket üretimine devam etti ancak bağlı olduğu Pierer Mobility’nin hisseleri hızla düşmeye başladı. Şirket, maliyet açığı ile karşı karşıya kaldığını ve alacaklılarla yeniden yapılandırmaya gitme kararı aldıklarını duyurdu.
ÜRETİM AZALTILACAK, STOKLAR DÜŞÜRÜLECEK
Pierer Mobility, KTM için üretimi azaltmayı ve stokları kademeli olarak düşürmeyi planladığını açıkladı. Bu önlemler kapsamında Avusturya tesislerinde üretimin önümüzdeki iki yıl içinde 1 milyar eurodan fazla azaltılması hedefleniyor.
HİSSE SENETLERİNDEKİ DÜŞÜŞ
Pierer Mobility’nin açıklamalarının ardından şirketin hisseleri büyük oranda düştü. Şirketin hisseleri %45 oranında düşüş yaşayarak 7,8 dolara geriledi. Bu durum, şirketin tarihindeki en büyük günlük düşüş olarak kaydedildi. Yılbaşından bu yana hisselerinde yaşadığı kayıp ise %84 oldu.
OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE DE ZOR GÜNLER
Geçtiğimiz Temmuz ayında Recaro ve BBS gibi otomotiv efsanelerinin iflasının duyurulmasıyla otomotiv dünyası da sarsılmıştı. Recaro, sadece uçak, ofis ve oyun koltukları ile bebek güvenlik ürünleri üretmeye devam ederken, BBS çalışanlarının maaşlarını ödeyememişti.
patronlardunyasi.com